Barcelona weekend

Hej vänner! Den senaste veckan blev lite mer busy än jag hade trott, därav utebliven uppdatering. Jag kom nyss hem från en helg i Barcelona så vi kör en resumé på den istället!

Anlände tidigt på fredagmorgonen efter alldeles för få timmar sömn. Hade jobbat på hotellet på torsdagen och kommit hem vid tolv och steg upp vid fyra för att åka med halv sju-flyget sååå ni kan ju gissa vem som var lite halvseg när hon anlände till Barcelona. Lyckades iallafall ta mig till hotellet och bestämde mig för att ge mig ut och äta frukost i väntan på rummet. Solen lyste vilket var härligt men det var rätt kallt i luften ändå.

Drog till Flax&Kale som jag hade spanat in och blivit rekommenderad och JISSES säger jag bara! Trodde att rätterna skulle vara små när jag såg de billiga priserna så slog till på både en avo toast med pistachnötter, acaikräm osv och en kokos parfait med frukt, bär och chokladgranola. Båda var stora och jag blev såå mätt. Satt och njöt och åt långsamt i över en timme medan jag sippade på min cappuchino med mandelmjölk. Avotoasten var även gjord på nybakat varm bröd så det gjorde inte saken sämre. Och kokos parfaiten var såå krämig och god, mums.

Tog en lång tupplur (händer aldrig) på hotellet på eftermiddagen och drog sedan ut på en chill 4km runda. Älskade Barcelona!

Solnegång på huvudgatan La Rambla, vårt hotell låg mitt på där så det var najs.

På kvällen mötte jag upp Nona på flygplatsen och sedan drog vi ut och käkade tapas på mitt favvoställe Sensi. Dit måste ni gå! Vi åt patatas bravas (typ klyftpotatis), sallad, hummus med grönsaker, bröd med tomat och lite annat gott innan vi drog vidare för att ta några drinkar. Var förbi favvoklubben Carpe Diem, en sväng till Opium och sedan upp till W's skybar Eclipse på 26:e våningen. Slutade kvällen på Sutton och hade det riktigt trevligt.

På lördagmorgon var vi ombord på pappas båt och åt både frukost och lunchbuffé innan det var dags för pappa att avsluta sitt två månaders jobbpass. Vi tillbringade största delen av dagen med att promenera, fika och även besöka ett museum! På kvällen åt vi paella på ett najs ställe vid stranden, Marina Bay. ÄLSKAR paella. Kan ju berätta att jag åt en enorm paella som var för två personer egentligen hehe...

Idag söndag började vi dagen med att promenera till hotell Royal Ramblas för att njuta av deras frukostbuffé. Blev inte besviken kan jag säga! Wow vad man älskar hotellfrukostar alltså, så värt enligt mig.

Därefter var det dags för promenad. Solen stod högt på himlen och det kändes nästan som sommar vilket var underbart.

Gick ner till stranden där jag praktiskt taget bodde när jag jobbade förra sommaren, så mycket nostalgi och flashbacks.

På eftermiddagen tog jag flyget tillbaka till ett snöigt (!!) Paris. Tack och hej för den här gången Barcelona, I'll be back!